Sunday, May 16, 2010

NIK AZIZ - DAP BOLEH GUNA KALIMAH ALLAH

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, tetap berpegang kepada kenyataannya bahawa pemimpin parti politik bukan Islam, termasuk DAP boleh menggunakan kalimah Allah demi kepentingan politik mereka. KLIK untuk seterusnya.

Berada dalam satu kapal tetapi berbeza pendapat... ketua kata lain manakala timbalan pula kata lain... apa dah jadi ni. Kenyataan dari dua ulama parti ini akan menimbulkan impak yang amat besar kepada umat Islam. Kenyataan sebegini sudah tentu akan mengelirukan umat Islam... yang mana satu harus di ikut. Untuk kepentingan parti banyak lagi cara yang boleh digunapakai, janganlah main pula dengan kalimah ALLAH.

Nik Aziz, Nik Aziz....tok wali selipar... memang dah nyanyok, sepatutnya kamu mempertahankan Islam kerana PAS memperjuangkan Islam... tapi lain pula jadinya di akhir-akhir ini. Tak kan lah  untuk servival politik kamu sanggup letak islam dibelakang.

Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan telah mengharamkan empat penggunaan kalimah kepada yang bukan Islam  iaitu Allah, Kaabah, Baitullah dan Solat. Perkara ini telahpun diwartakan hanya eksklusif buat umat Islam sahaja di bawah Warta PU (A) 15/82 dan Pekeliling KKDN. S. 59/3/6/A bertarikh 5 Disember 1986. Manakala jemaah menteri yang bermesyuarat pada 3 Januari 2008 memutuskan untuk mengekalkan larangan tersebut sebagaimana yang pernah diputuskan pada 18 Oktober dan 1 November 2006

Itulah realitinya Pas, demi untuk mendapat sokongan  daripada pengundi Cina, mereka sanggup membuat apa sahaja......cita-cita hanya satu untuk menjatuhkan  Bn.

No comments:

Post a Comment